sâmbătă , 28 ianuarie 2023

Raport lunar privind acțiunile de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași 01.11.2022 – 30.11.2022

Raport privind acțiunile de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași: 01.11.2022-16.11.2022

Serviciul Voluntar de Ambulanță începând cu data de 01.04.2022, prin intermediul Diviziei de Prim Ajutor Premedical și Patrula Sanitară din cadrul Detașamentului de Operațiuni Speciale a venit în sprijinul Primăriei Municipiului Iași, Direcției de Asistență Socială Iași și Poliției Locale Iași, în desfășurarea misiunilor specifice de identificare și relocarea a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași, astfel în perioada 01.10.2022 – 31.10.2022, pe raza Municipiului Iași au fost efectuate următoarele acțiuni de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași:

  • Misiuni de identificare şi relocare: 120;
  • Persoane fără adăpost care au beneficiat de acordarea primului ajutor premedical: 45;
  • Persoane fără adăpost care au primit îngrijiri medicale de specialitate în urma solicitărilor transmise de către echipajele S.V.A.: 3;
  • Persoane fără adăpost care au refuzat orice tip de intervenţie: 5;
  • Persoane fără adăpost care au beneficiat de hrană: 27 (81 porţii);
  • Persoane fără adăpost care au beneficiat de materiale de igienă corporală intimă: 7;
  • Persoane fără adăpost sprijinite cu articole de îmbrăcăminte şi încălțăminte: 3;
  • Persoane fără adăpost sprijinite cu apă: 235 sticle 0.5L;
  • Persoane fără adăpost sprijinite cu procurarea medicamentelor prescrise: 2.

În medie, zilnic, echipajele noastre au efectuat aprx. 10 intervenţii semnalate prin dispeceratul S.V.A.: 0785 901 901.

Detaliere costuri:

  • Carburant: 2400 lei;
  • Materiale utilizate la acordarea primului ajutor premedical, inclusiv apă plată: 2250 lei;
  • Medicamente prescrise: 317,30 lei;
  • Articolele de îmbrăcăminte, de încălțăminte, hrana şi apa au fost asigurate din donaţii directe venite din partea ieşenilor.

Total: 4967,30 LEI, suma a fost alocată din fondurile proprii ale S.V.A. obţinute prin organizarea de cursuri de prim ajutor premedical populaţiei şi companiilor.

În această perioadă, în vederea asigurării acestor măsuri, au lucrat 15 de voluntari, prestând, în total 360 ore de voluntariat.

Raport privind acțiunile de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași: 17.11.2022-30.11.2022

Serviciul Voluntar de Ambulanță începând cu data de 17.11.2022, prin intermediul Detașamentul de Prim Ajutor Premedical din cadrul Departamentului de Prim Ajutor Premedical și Patrula Sanitară din cadrul Detașamentului de Operațiuni Speciale a venit în sprijinul Primăriei Municipiului Iași, Direcției de Asistență Socială Iași și Poliției Locale Iași, în desfășurarea misiunilor specifice de identificare și relocarea a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași, astfel în perioada 17.11.2022 – 30.11.2022, pe raza Municipiului Iași au fost efectuate următoarele acțiuni de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași:

  1. Serviciul Voluntar de Ambulanță:
  • Patrula Sanitară a efectuat: 289 misiuni de identificare și relocare a persoanelor fără adăpost;
  • Divizia Medicală, Divizia de Prim Ajutor Premedical și Divizia de Tineret a asigurat primul ajutor în limita competențelor legale de 150 ori.
  • Divizia Medicală, Divizia de Prim Ajutor Premedical și Divizia de Tineret a asigurat pe timp de zi și pe timp de noapte măsurile necesare pentru suplimentarea personalului la Adăpostul de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”;
  • Divizia Medicală sub stricta supraveghere a specialiștilor din cadrul D.A.S. Iași, a efectuat 0 teste Anti-Gen pentru depistarea virusului Sars-Cov-2, din care 0 au fost pozitive.
  1. Primăria Municipiului Iași, prin Direcția de Asistență Socială, în perioada 17 – 30 noiembrie 2022, a întreprins pe timp de zi următoarele acțiuni și intervenții sociale:

Servicii de asistență psiho-sociale:

  • 17.11.2022-30.11.2022, au fost realizate 68 de anchete sociale;
  • 17.11.2022-30.11.2022, au fost elaborate 68 de planuri individualizate de servicii;
  • 17.11.2022-30.11.2022, au fost realizate 19 evaluări psihologice;
  • rapoarte de întrevedere – 5;
  • fișe de închidere a cazului – 3;
  • 5 persoane fără adăpost au fost sprijinite în vederea obținerii cărților provizorii de identitate;
  • 1 persoană fără adăpost a fost sprijinită în vederea obținerii unui spațiu locativ în regim gratuit, cât și obținerea unui loc de muncă;
  • 4 persoane fără adăpost au fost consiliate în vederea întocmirii dosarului, pentru internarea într-un Cămin de Bătrâni de pe raza Municipiului Iași, din care o persoană a refuzat înscris;
  • 8 persoane fără adăpost au fost redirecționate către Centrul de Urgență pentru Recuperare și integrare Socială „C.A Rosetti, din care 7 au refuzat.
  •  

Distribuire hrană caldă/rece, ceai, prin Cantina Socială:

  • 19.11.2022 – 30.11.2022, distribuirea ceaiului zilnic;
  • 19.11.2022, 40 porții de tocană de legume, pâine;
  • 20.11.2022, 25 franzele;
  • 26.11.2022, 60 porții de zacuzcă de legume;
  • 27.11.2022, 30 franzele.

Distribuire hrană caldă/rece/produse de panificație, fructe, prin Fundații/Societăți Comerciale/persoane fizice:

  • 17.11.2022 – 17 porții de fasole cu cârnați, murături, pâine, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 18.11.2022 – 37 porții de cartofi pai cu mici, muștar, pâine, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 20.11.2022 – 47 conserve de pește, prin intermediul S.V.A;
  • 22.11.2022 – 60 de sandviciuri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 23.11.2022 – 68 de sandviciuri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 24.11.2022 – 65 de sandviciuri, iaurt, prăjituri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 25.11.2022 – 60 de portii mix grill, cartofi țărănești, pâine, murături, clementine, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 26.11.2022 – 60 de eugenii, portocale, mere, pâine (25 buc), Proet Țiflea Bogdan – Biserica Banu
  • 26.11.2022 – 54 de porții tort, persoană fizică;
  • 27.11.2022 – 55 de sandviciuri, banane, prăjituri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 27.11.2022 – 60 de pachete cu, conservă peste/pate, banane, prin intermediul Preotului Tiflea Bogdan, Biserica Banu;
  • 28.11.2022 – 60 de sandviciuri, banane, portocale, prăjituri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 28.11.2022 – 14 pachete de hrană rece la amiază, pentru persoanele greu deplasabile:conserve de peste, eugenii, portocale, pâine, prin intermediul Preotului Tiflea Bogdan, Biserica Banu;
  • 29.11.2022 – 60 de sandviciuri, banane, prăjituri, prin intermediul Fundației Emmaus;
  • 30.11.2022 – 67 de sandviciuri, banane, prăjituri, prin intermediul Fundației Emmaus.

Acțiuni și intervenții:

  • dezinsecție/deparazitare, igienizare, asigurare articole de îmbrăcăminte/încălțăminte  pentru toți beneficiarii cazați în incinta Băii Populare;
  • 17.11.2022-30.11.2022, igienizarea spațiilor locative zilnic;
  • 17.11.2022-30.11.2022, distribuirea lenjeriilor zilnic.
  • 19.11.2022 – igienizarea corporală a unui număr de 20 beneficiari (tuns, bărbierit, distribuirea articolelor de îmbrăcăminte/încălțăminte);
  • 27.11.2022, igienizarea lenjerii prin intermediul Armatei Salvării.

Produse de igienă:

  • distribuirea șamponului antiparazitar – 3 buc;
  • distribuirea șamponului lichid – 10 buc;
  • distribuirea lamelor de ras de unica folosinta – 10 buc (din stocul anului 2021);
  • spuma de barbierit – 1 buc (din stocul anului 2021). 

Materiale sanitare:

  • măști protecție – 2 cutii;
  • mănuși chirurgicale – 3 cutii ;
  • alcool sanitar – 2 buc;
  • teste antigen –  67 (preluate de către SVA).
  1. Poliția Locală Iași a asigurat 24/7 măsurile specifice de menținere a ordinii publice în zona adăpostului de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”, astfel:

– a acționat pentru identificarea persoanelor fără adăpost și dirijarea acestora către locațiile destinate acestui grup țintă;

– a efectuat, la solicitarea personalului adăpostului, legitimarea, controlul corporal, al bagajelor și al încăperilor, în vederea stabilirii identității persoanele identificate ca persoane fără adăpost;

– a asigurat protecția personalului în aplicarea măsurilor specifice de asistență socială;

– au însoțit persoanele din aceasta categorie, aflate in dificultate, la Centrul de primire a persoanelor fără adăpost;

– asigură ordinea în cadrul centrului de tranzit deschis la Baia Populară. A aplicat un număr de 8 sancțiuni contravenționale pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 61/1991-R privind sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice unui număr de 8 persoane care au proferat injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenta personalului centrului de tranzit sau celorlalte persoane cazate în adăpost;

– o persoană a fost condusă la Institutul de Psihiatrie Socola Iași.

  1. Fundația Emmaus Iași:
  • a asigurat haine și încălțăminte, de câte ori a fost nevoie;
  • a asigurat în mod permanent hrană și fructe pentru toate persoanele fără adăpost internate în Adăpostul de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”;
  • a sprijinit 2 persoane în vederea obținerii cărților de identitate provizorii;
  1. Inițiativa civică condusă de către Irina Alexandra Felea a donat peste 20 de pachete de igienă personală destinate femeilor, care au conținut:
  • absorbante;
  • șervețele umede;
  • șervețele uscate;

În perioada 17.11.2022 – 30.11.2022, la Adăpostul de Noapte ”Baia Publică” au fost internate, zilnic, în medie 51 de persoane, a căror stare de sănătate a fost monitorizat în mod permanent.
În total au fost efectuate 716 de internări.

Reamintim faptul că Adăpostul de Noapte ”Baia Publică” primește persoane fără adăpost, în intervalul orar 18:00 – 02:00.

Persoanele internate, nu sunt obligate să părăsească locația după internare.

Persoanele internate la adăpostul de noapte ”Baia Publică” beneficiază de:

– 1 pat;

– lenjerie ;

– haine ;

– duș ;

– cel puțin o masă pe zi ;

– test covid-19 gratuit (la nevoie) ;

– monitorizare stare de sănătate.

Protocolul de colaborare privind redeschiderea activităţii de primire în regim de urgenţă a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iaşi a fost activat în data de 17 noiembrie 2022.

  • Costurile privind intervenţiile efectuate de către Serviciul Voluntar de Ambulanţă 17.11.2022 – 30.11.2022, sunt următoarele în perioada :
    – Misiuni de Identificare şi Relocare Persoane Fără Adăspost (TRANSPORT): 2600 lei;
  • Asigurarea Măsurilor de Prim Ajutor Premedical în limita competenţelor legale: 7500 lei.

Total luna noiembrie 2022: 15.067,3 lei.

Persoanele care doresc să susțină această activitate, pot dona direct în contul deschis la Unicredit Bank România:

Beneficiar: Asociația Ambulanța.Life

Iban: RO07BACX0000001486541001

Banca Unicredit Bank Romania.

Prin Revolut la numărul de telefon: 0757 208 288

Prin PayPal la adresa bencheamariusgratian@gmail.com

Rugăm cetățenii care observă persoane fără adăpost, după ora 18:00, pe raza Municipiului Iași să sune la numărul de telefon 0232 232 099 sau la numărul unic de urgență 112.

Cu mult respect,

Benchea Marius-Grațian

Director general S.V.A.

Șef D.O.S. – Patrula Sanitară

marius.benchea@patrulasanitara.ro

www.patrulasanitara.ro

About PatrulaSanitara.Ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *