miercuri , 16 octombrie 2024

Raport privind acțiunile de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași: 01.02.2023-28.02.2023

Serviciul Voluntar de Ambulanță începând cu data de 17.11.2022, prin intermediul Detașamentul de Prim Ajutor Premedical din cadrul Departamentului de Prim Ajutor Premedical și Patrula Sanitară din cadrul Detașamentului de Operațiuni Speciale a venit în sprijinul Primăriei Municipiului Iași, Direcției de Asistență Socială Iași și Poliției Locale Iași, în desfășurarea misiunilor specifice de identificare și relocarea a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași, astfel în perioada 01.02.2023 – 28.02.2023, pe raza Municipiului Iași au fost efectuate următoarele acțiuni de protejare a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iași:

  1. Serviciul Voluntar de Ambulanță:
  • Patrula Sanitară a efectuat: 341 misiuni de identificare și relocare a persoanelor fără adăpost;
  • Divizia Medicală, Divizia de Prim Ajutor Premedical și Divizia de Tineret a asigurat primul ajutor în limita competențelor legale de 328 ori.
  • Divizia Medicală, Divizia de Prim Ajutor Premedical și Divizia de Tineret a asigurat pe timp de zi și pe timp de noapte măsurile necesare pentru suplimentarea personalului la Adăpostul de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”;
  • Divizia Medicală sub stricta supraveghere a specialiștilor din cadrul D.A.S. Iași, a efectuat 0 teste Anti-Gen pentru depistarea virusului Sars-Cov-2, din care 0 au fost pozitive.
  1. Primăria Municipiului Iași, prin Direcția de Asistență Socială, în perioada 01 – 28 februarie 2023, a întreprins pe timp de zi următoarele acțiuni și intervenții sociale:
  • 1.Servicii de asistență psiho-sociale:
  •  -01.02.2023-28.02.2023, au fost realizate 28 de anchete sociale;
  •  -01.02.2023-28.02.2023, au fost elaborate 28 de planuri individualizate de servicii;
  • – 01.02.2023-28.02.2023, au fost realizate 23 fișe evaluări psihologice și 3 rapoarte de consiliere psihologice;
  • – rapoart de incident – 3;
  • – rapoarte de convorbire telefonică – 4;
  • – raport de întrevedere – 14;
  • – referat de situație – 2;
  • – fișe de închidere a cazului – 25;
  • -2 persoane fără adăpost au fost sprijinite în vederea închirierii unui spațiu locativ și plasarea pe piața muncii;
  • – 7 persoane fără adăpost au fost sprijinite în vederea obținerii cărților provizorii
  • de identitate;
  • -5 persoane fără adăpost au fost sprijinite în vederea procurării medicamentelor gratuite;
  •            -1 persoane fără adăpost a fost consiliată în vederea întocmirii dosarului, pentru internarea într-un Cămin de Bătrâni de pe raza Municipiului Iași;
  •         -4 persoane fără adăpost au fost redirecționate către Centrul de Urgență pentru Recuperare și integrare Socială „C.A Rosetti” în vederea cazării.
  •  
  • 2.Distribuire hrană caldă/rece, ceai, prin Cantina Socială:
  •         -01.02.2023-28.02.2023, distribuirea ceaiului zilnic (pahare de unică folosință, zahăr, pliculețe de ceai);
  •             -02.02.2023 – cină: conserve de carne în suc propriu (144 buc.,)  
  •             -02.02.2023 –  cină:pate (42 buc.,)
  •             -10.02.2023 – cină:  80 pachete (1 pâine, lapte 1l, 1 conservă de carne de porc, 247 gr., cârnati de porc,tocană de legume 340 gr, 1 croissant);
  •             -11.02.2023 – cină: 1 pâine, 1 sana, brânză topita 140 gr, 1 conservă de fasole cu cârnați, salam de șuncă 207 gr);
  •             -14.02.2023 – mic dejun (turtă dulce 10 buc).
  •         
  • 2.Distribuire hrană caldă/rece/produse de panificație, fructe, prin Fundații/Societăți Comerciale/persoane fizice:
  • -01.02.2023 – 28.02.2023 (mic dejun), produse de panificație prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu), Fundațieie Emmaus;
  •          -01.02.2023 – 03.02.2023 cină: 60 de porții de hrană caldă prin intermediul Fundației Emmaus;
  •            -01.02.2023 – 03.02.2023 prânz:27 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •         -04.02.2023 – prânz:15 sandviciuri, fructe, eugenii, prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -04.02.2023 – cină:66 sandviciuri (parizer 8 batoane sponsorizare Lidl, pâine de casa);
  •            -05.02.2023 – prânz: 15 sandviciuri,( parizer sponsorizare Lidl, pâine asigurată prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -05.02.2023 – cină:65  buc.,orez condimentat, asigurat de către SVA;
  •            -06.02.2023 – 10.02.2023 cină: 60 de portii de hrană caldă prin intermediul Fundațieie Emmaus;
  •            -06.02.2023 – 10.02.2023 prânz:156 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -11.02.2023 – prânz: 28 sandviciuri, fructe, suc, potocale,prăjituri, prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -11.02.2023 – cină:70 de portii de hrană rece prin intermediul Cantinei de Ajutor Social;
  •            -12.02.2023 – prânz:25 sandviciuri, prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -12.02.2023 – cină:70 de porții de hrana rece prin intermediul Cantinei de Ajutor Social;
  •         -13.02.2023 – 17.02.2023, prânz:83 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •         -13.02.2023 – 17.02.2023, cină:60 de porții de hrană caldă prin intermediul Fundației Emmaus;
  •            -18.02.2023 – prânz:19 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan
  • „( Biserica Banu);
  •            -18.02.2023 – cină:65  buc.,orez condimentat, asigurat de către SVA;
  •            -19.02.2023 – prânz:23 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -19.02.2023 – cină:60 (pate, pâine, zacuscă, eugenii), prin intermediul Preotului Gheorghiță Mihailă, Biserica Sf.Mahramă Bucovineană;
  •            -20.02.2023-24.02.2023 – prânz:101 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -20.02.2023-24.02.2023 – cină:60 de porții de hrană caldă prin intermediul Fundației Emmaus;
  •            -25.02.2023 – prânz:21 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -25.02.2023 – cină: 65 caserole de orez condimentat, prin intermediul SVA;
  •            -26.02.2023 – prânz:15 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -26.02.2023 – cină: 60 pate (Părintele Tifrea Bogdan, Biserica Banu), plăcinte (60 buc., Fundația Emmaus), pâine (30 buc, persoana fizică);
  •            -27.02.2023-28.02.2023 – prânz:25 sandviciuri prin intermediul Preotului Tifrea Bogan „( Biserica Banu);
  •            -27.02.2023-28.02.2023 – cină: 60 de porții de hrană caldă prin intermediul Fundației Emmaus;
  •  
  • 3.Acțiuni și intervenții:
  • -preluare spute prin dispensarul TBC – 59 beneficiari;
  •         -dezinsecție/deparazitare, igienizare, asigurare articole de îmbrăcăminte/încălțăminte  pentru toți beneficiarii cazați în incinta Băii Populare;
  •            -01.02.2023-28.02.2023, igienizarea spațiilor locative zilnic;
  •            -01.02.2023-28.02.2023, igienizarea lenjeriilor prin intermediul Armatei Salvarii
  •            -01.02.2023-28.02.2023, distribuirea lenjeriilor zilnic.
  •            -01.02.2023-28.02.2023, igienizarea corporală a beneficiarilor (tuns, bărbierit, manchiură, distribuirea articolelor de îmbrăcăminte/încălțăminte);
  •        5.Produse de igienă:
  •            – distribuirea șamponului antiparazitar – 10 buc;
  •            – distribuirea șamponului lichid – 19 buc;
  •            – distribuirea bigurilor – 10 buc;
  •            – spuma de barbierit – 1 buc;
  •           
  •         7.Materiale sanitare:
  •            -măști protecție – 4 cutii;
  •            -mănuși chirurgicale – 4 cutii ;
  •            -alcool sanitar – 3 buc;
  •  
  •         8.Materiale de curățenie:
  •         Bionet – 20 litri;
  •         Detartrant – 8 litri;
  •         Odorizant suprafețe wc – 1 buc;
  •         Saci menajeri 240 litri – 5 role (necesari depozitării lenjerii/resturilor menajere/articolelor de imbrăcăminte);
  •         Saci menajeri 35 litri – 4 role;
  •         Găleți – 2 buc;
  •         Mop cu coadă – 4 buc;
  •         Rezerva mop – 2 buc;
  •         Cloramină – 1 cutie;
  •         Alcool sanitar  – 3 buc;
  •         Pixuri  – 5 buc;
  1. Poliția Locală Iași a asigurat 24/7 măsurile specifice de menținere a ordinii publice în zona adăpostului de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”, astfel:

– a acționat pentru identificarea persoanelor fără adăpost și dirijarea acestora către locațiile destinate acestui grup țintă;

– a efectuat, la solicitarea personalului adăpostului, legitimarea, controlul corporal, al bagajelor și al încăperilor, în vederea stabilirii identității persoanele identificate ca persoane fără adăpost;

– a asigurat protecția personalului în aplicarea măsurilor specifice de asistență socială;

– au însoțit persoanele din aceasta categorie, aflate in dificultate, la Centrul de primire a persoanelor fără adăpost;

– asigură ordinea în cadrul centrului de tranzit deschis la Baia Populară. A aplicat un număr de 1 sancțiuni contravenționale pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 61/1991-R privind sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice şi au intervenit în 29 de situaţii în care au fost proferate injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenta personalului centrului de tranzit sau celorlalte persoane cazate în adăpost;

  1. Fundația Emmaus Iași:
  • a asigurat haine și încălțăminte, de câte ori a fost nevoie, în total 91 de seturi;
  • a asigurat în mod permanent hrană caldă, felul 2, garnitură, pâine şi salată: peste 1300 porții;
  • fructe şi prăjituri pentru toate persoanele fără adăpost internate în Adăpostul de Noapte Temporar Persoane Fără Adăpost ”Baia Publică”;
  • Medicamente de uz general, paracetamol, ibuprofen, gaviscon;
  • a sprijinit 2 persoane în vederea obținerii cărților de identitate provizorii;
  1. Inițiativa civică condusă de către Irina Alexandra Felea a donat 5 pachete de igienă personală destinate femeilor, care au conținut:
  • absorbante;
  • șervețele umede;
  • șervețele uscate;

În perioada 01.02.2023 – 28.02.2023, la Adăpostul de Noapte ”Baia Publică” au fost internate, zilnic, în medie 69 de persoane, a căror stare de sănătate a fost monitorizat în mod permanent.
În total au fost efectuate 1921 de internări.

Reamintim faptul că Adăpostul de Noapte ”Baia Publică” primește persoane fără adăpost, în intervalul orar 18:00 – 02:00.

Persoanele internate, nu sunt obligate să părăsească locația după internare.

Persoanele internate la adăpostul de noapte ”Baia Publică” beneficiază de:

– 1 pat;

– lenjerie ;

– haine ;

– duș ;

– cel puțin o masă pe zi ;

– test covid-19 gratuit (la nevoie) ;

– monitorizare stare de sănătate.

Protocolul de colaborare privind redeschiderea activităţii de primire în regim de urgenţă a persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Iaşi a fost activat în data de 17 noiembrie 2022.

  • Costurile privind intervenţiile efectuate de către Serviciul Voluntar de Ambulanţă 01.02.2023 – 28.02.2023, sunt următoarele în perioada :
    – Misiuni de Identificare şi Relocare Persoane Fără Adăpost (TRANSPORT): 2.046 lei;
  • Asigurarea Măsurilor de Prim Ajutor Premedical în limita competenţelor legale: 16.400 lei.

Total: 18.446 lei.

Persoanele care doresc să susțină această activitate, pot dona direct în contul deschis la Unicredit Bank România:

Beneficiar: Asociația Ambulanța.Life

Iban: RO07BACX0000001486541001

Banca Unicredit Bank Romania.

Prin Revolut la numărul de telefon: 0757 208 288

Prin PayPal la adresa bencheamariusgratian@gmail.com

Rugăm cetățenii care observă persoane fără adăpost, după ora 18:00, pe raza Municipiului Iași să sune la numărul de telefon 0232 232 099 sau la numărul unic de urgență 112.

Cu mult respect,

Benchea Marius-Grațian

Director general S.V.A.

Șef D.O.S. – Patrula Sanitară

marius.benchea@patrulasanitara.ro

www.patrulasanitara.ro

About PatrulaSanitara.Ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *